زنجیره گزینه: چیست و چگونه آن را بخوانیم؟
نوشته شده توسط : Mihayloo

مبتدیانی که در معاملات اختیار معامله قدم می گذارند، زنجیره آپشن را به عنوان یک پیچ و خم پیچیده از داده ها می بینند. زنجیره اختیار معامله نموداری است که اطلاعات عمیق مربوط به تمام قراردادهای سهام موجود برای سهام Nifty را ارائه می دهد. بهترین چیز در مورد زنجیره اختیار این است که اطلاعات ارزشمندی در مورد ارزش امنیتی فعلی و تأثیر آن در دراز مدت بر آن ارائه می دهد. درک زنجیره اختیار به سرمایه گذاران کمک می کند تا در بازار انتخاب های صحیحی داشته باشند. این مقاله به شما درک روشنی از زنجیره Options می دهد تا تصمیم درستی برای معامله بگیرید.

Options Chain چیست؟

زنجیره اختیار معامله را می توان به عنوان فهرست بندی تمام قراردادهای اختیار معامله تعریف کرد. دارای دو بخش مختلف است: تماس و قرار دادن. اختیار خرید به معنای قراردادی است که به شما این حق را می دهد، اما به شما تعهدی برای خرید یک دارایی پایه با قیمتی خاص و در تاریخ انقضای اختیار نمی دهد. از سوی دیگر، اختیار فروش به معنای قراردادی است که به شما این حق را می دهد، اما به شما تعهدی برای فروش دارایی پایه به قیمتی خاص و در تاریخ انقضای اختیار نمی دهد. اعتصاب اختیار به معنای قیمت سهامی است که در صورت اعمال انتخاب، سرمایه گذار آماده خرید سهام است. یک زنجیره اختیار، تمام قراردادهای اختیار معامله، از جمله اختیار خرید و فروش را برای امنیت داده شده فهرست می کند. با این حال، چندین معامله‌گر روی ستون‌های تغییر خالص، «پیشنهاد»، «آخرین قیمت» و «پرسش» برای ارزیابی شرایط فعلی بازار تمرکز می‌کنند. به زنجیره گزینه، ماتریس اختیار نیز گفته می شود. با کمک ماتریس اختیار، چندین معامله گر ماهر به راحتی می توانند جهت حرکت قیمت را مشاهده کنند. گزینه ماتریس همچنین به کاربران اجازه می دهد تا نقاطی را که در آن سطح نقدینگی پایین یا بالا ظاهر می شود، تجزیه و تحلیل و شناسایی کنند. به طور معمول، معامله گران را برای ارزیابی عمق و نقدینگی اعتصابات خاص محدود می کند.

چگونه نمودار زنجیره ای گزینه ها را بخوانیم؟

در اینجا اجزایی از نمودار گزینه ها وجود دارد که به شما کمک می کند تا نمودار زنجیره گزینه ها را به راحتی بخوانید. بیایید به موارد زیر نگاه کنیم:

به طور معمول، گزینه ها دو نوع مختلف دارند: الف. گزینه فراخوان اختیار فراخوانی به معنای قراردادی است که حق خرید کالای اساسی را با قیمتی مشخص در یک تاریخ معین تمدید می کند. اختیار فروش اختیار قرارداد نیز قراردادی است که حق فروش کالای اساسی را با قیمتی مشخص در یک تاریخ مشخص تمدید می کند.

قیمت اعتصاب به معنای قیمتی است که در آن خریداران و فروشندگان این گزینه موافقت خود را برای اجرای یک قرارداد دارند. وقتی قیمت گزینه ها فراتر از قیمت اعتصاب باشد ، تجارت گزینه ها سودآور است.

دستگاه خودپرداز درون پول در نظر گرفته می شود که قیمت اعتصاب گزینه تماس در مقایسه با ارزش بازار فعلی مبلغ کمتری باشد. برعکس ، اگر قیمت فعلی بازار کمتر از قیمت سهام باشد ، گزینه Put Atm در پول است.

AT-the-Money یا ATM وضعیتی را تعریف می کند که در آن قیمت اعتصاب یک گزینه یا گزینه تماس معادل قیمت فعلی بازار یک دارایی اساسی است.

بیش از حد پول در نظر گرفته می شود که قیمت اعتصاب بیشتر از قیمت فعلی بازار یک دارایی اساسی باشد. به همین ترتیب ، از طرف دیگر ، اگر قیمت اعتصاب پایین تر از قیمت فعلی بازار یک دارایی اساسی باشد ، گفته می شود که گزینه قرار داده شده در OTM است.

بهره باز به معنای علاقه معامله گران در طی یک قیمت خاص اعتصاب است. هرچه این مبلغ بالاتر باشد ، سود برای قیمت واقعی اعتصاب یک گزینه بیشتر در بین معامله گران خواهد بود. از آنجا که علاقه بیشتری در بین بازرگانان وجود دارد ، نقدینگی بالایی برای تجارت شما وجود خواهد داشت.

این نشان می دهد که تمام تغییرات قابل توجهی در مورد علاقه باز قبل از تاریخ انقضا رخ داده است. تفاوت معنی داری در OI نشان می دهد که هر دو قرارداد بسته ، ورزش شده یا مربع هستند.

این حجم علاقه معامله گر و تعداد کل قراردادهای گزینه ای را برای قیمت خاص معامله شده در بازار نشان می دهد. حجم روزانه محاسبه می شود و حتی می تواند به درک علاقه فعلی چندین معامله گر کمک کند.

نوسانات ضمنی نوسان قیمت را نشان داد. نوسانات ضمنی بالا به این معنی است که در قیمت ها نوسان زیادی وجود خواهد داشت و نوسانات ضمنی کم به معنای نوسانات کم یا کم در قیمت ها خواهد بود.

LTP به معنای آخرین قیمت معامله شده یک گزینه است.

قیمت پیشنهاد به معنای ارزش واقعی است که در آخرین سفارش خرید نقل شده است. قیمت بالاتر از آخرین قیمت معامله شده (LTP) ممکن است نشان دهنده افزایش تقاضا برای گزینه ها باشد.

مقدار پیشنهاد تعداد کل سفارشات خرید برای قیمت اعتصاب خاص است. با این حال ، در مورد تقاضای فعلی برای قیمت اعتصاب یک گزینه به شما می گوید.

Ask Quantity تعداد کل سفارشات فروش آزاد برای قیمت اعتصاب خاص است. این نشانگر در دسترس بودن گزینه ها است.

Ask Price نقل قول های ارزش در آخرین سفارش فروش است.

زنجیره گزینه نمودار است که اطلاعات عمیق در مورد کلیه قراردادهای گزینه سهام موجود برای سهام Nifty را ارائه می دهد.

گزینه تماس به معنای قراردادی است که به شما حق می دهد اما به شما وظیفه نمی دهد یک دارایی اساسی را با قیمت خاص و در تاریخ انقضا گزینه خریداری کنید. از طرف دیگر ، یک گزینه قرار داده شده به معنای قراردادی است که به شما حق می دهد اما به شما تعهد نمی کند که یک دارایی اساسی را با قیمت خاص و در تاریخ انقضا گزینه بفروشید.

بهره باز به معنای علاقه معامله گران در طی یک قیمت خاص اعتصاب است. هرچه این مبلغ بالاتر باشد ، سود برای قیمت واقعی اعتصاب یک گزینه بیشتر در بین معامله گران خواهد بود.

مقدار پیشنهاد تعداد کل سفارشات خرید برای قیمت اعتصاب خاص است. با این حال ، در مورد تقاضای فعلی برای قیمت اعتصاب یک گزینه به شما می گوید.





:: بازدید از این مطلب : 63
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 19 بهمن 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: